We kunnen de klimaatcrisis alleen stoppen als vervuilen duurder wordt. Daarom moet er een ambitieuze CO2-heffing worden ingevoerd voor de industrie. Op dit ...
Lees meer
Amsterdam - Zeven op de tien Nederlanders (69%) is voor de invoering van een progressieve vliegtaks: hoe vaker je vliegt, hoe meer je per ticket betaalt. Dat ...
Lees meer
Dit voorjaar stonden de meeste vliegtuigen ineens aan de grond. Daardoor was er veel minder geluidsoverlast en vervuiling. Heel fijn. Maar als het aan de ...
Lees meer
Het Green Recovery Statement van de Dutch Sustainable Growth Coalition (DSGC) komt van de grootste vervuilers van Nederland. Bedrijven zoals KLM en Shell die ...
Lees meer
Amsterdam, 23 juni - Uitstellen van de CO2-belasting voor grote bedrijven, zoals het kabinet in april besloot, valt slecht bij meer dan de helft van de ...
Lees meer
Amsterdam, 26 april 2020 - KLM wordt door de overheid in de lucht gehouden en kan grotendeels op oude voet verder. De klimaatvoorwaarden schieten ruimschoots ...
Lees meer
Wij stellen deze zomer een aantal maatregelen voor op het gebied van wonen, verkeer en voedsel. Onderzoeksbureau CE Delft heeft deze voor ons doorgerekend. Als ...
Lees meer
Amsterdam, 2 juli - Meer dan 2 miljoen woningen kunnen geïsoleerd worden zonder extra kosten voor de bewoners, dat blijkt uit een doorrekening van CE Delft in ...
Lees meer
Amsterdam, 14 juli 2020 - De Nederlandse regering beloofde al in 2013 dat ze dit jaar zou stoppen met het subsidiëren van het gebruik en de productie van ...
Lees meer
De luchtvaart heeft in Nederland een bevoorrechte positie. Groei gaat nog steeds voor alles. Ondanks overlast en gezondheidsproblemen voor de directe omgeving ...
Lees meer