Geweldig nieuws voor KLM! Het inperken van vluchten (krimp) is nauwelijks merkbaar voor Nederlandse reizigers. Dat blijkt uit de studie Krimp KLM, gevolgen voor de Nederlandse privévlieger van gespecialiseerd onderzoeksbureau CE-Delft.
KLM zegt zijn eigen klimaatdoelen te willen halen door per vliegkilometer minder uit te gaan stoten. Dat wil het bedrijf doen met zogenaamd ‘duurzame’ brandstof en ‘zeer efficiënte’ vliegtuigen. Een onafhankelijke evaluatie van de klimaatdoelen van KLM heeft aangetoond dat er van die zogenaamd ‘duurzame’ brandstof véél te weinig is voor zelfs het ondermaatse doel van KLM (12% minder uitstoot), laat staan voor wat ze nodig hebben voor een rechtvaardig klimaatdoel op basis van het Parijs Akkoord (48% minder uitstoot).
Lees hier de factsheet over het rapport.
Als je per kilometer niet voldoende klimaatwinst kunt bereiken, dan zit er maar één ding op: minder kilometers vliegen! Het goede nieuws: deze simpele oplossing heeft weinig gevolgen voor de Nederlandse reiziger.
Gespecialiseerd onderzoeksbureau CE-Delft onderzocht wat de consequenties van krimp zouden zijn voor de Nederlandse privéreiziger. De uitkomsten blijken goed nieuws voor KLM én het klimaat: het is haalbaar en de gevolgen zijn nauwelijks merkbaar voor de privéreiziger.
Wil je meer weten? Lees het volledige rapport hier!
Heb je nog andere vragen naar aanleiding van dit bericht en/of het rapport? Lees hier de veelgestelde vragen!
Wij starten een nieuwe Klimaatzaak tegen Shell. We willen dat Shell stopt met het aanboren van nieuwe olie- en gasvelden. Want voor het klimaat is elk nieuw veld er 1 te veel. En jij kan meedoen. Laat zien dat ook jij onze nieuwe rechtszaak steunt en word supporter.