Eerlijke melk terugblik op een succesvolle campagne

De afgelopen maanden hebben ruim 55.000 mensen hun zorgen uitgedrukt over de melk die in onze supermarkten ligt. En met succes! Jumbo, Aldi en Albert Heijn zegden onder druk van Milieudefensie toe de melk van hun huismerk te verduurzamen.

Wat hebben we in het afgelopen jaar allemaal gedaan en waar staan we nu? Een kort overzicht van de hoogtepunten:

Op 27 februari heeft Milieudefensie de petitie voor eerlijke melk aangeboden aan het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie voor supermarkten. Met deze petitie vragen 55.000 mensen met klem dat supermarkten duurzame melk voor een eerlijke prijs aanbieden. We eisen dat het CBL de supermarkten die achterblijven, aanmoedigt om werk te maken van duurzame melk.

Onze eisen aan de supermarkten:
• De koeien moeten zoveel mogelijk in de wei lopen.
• De koeien krijgen voer dat lokaal verbouwd wordt.
• De boer houdt rekening met de weidevogels op zijn land.
• De boer krijgt een eerlijke prijs voor zijn inspanningen.

Dankzij jou konden we deze mooie stap zetten. We willen je daarom ontzettend bedankt voor de steun!

Word lid van Milieudefensie

Terwijl de klimaatcrisis steeds zichtbaarder wordt, laten politici en grote vervuilers het afweten. In je eentje los je dat niet op. Dankzij onze leden lukt dat wel. We hebben invloed en krijgen veel voor elkaar. Met meer leden kunnen we meer doen. Doe je mee?

Loading...