english

Eerlijke melk terugblik op een succesvolle campagne

De afgelopen maanden hebben ruim 55.000 mensen hun zorgen uitgedrukt over de melk die in onze supermarkten ligt. En met succes! Jumbo, Aldi en Albert Heijn zegden onder druk van Milieudefensie toe de melk van hun huismerk te verduurzamen.

Wat hebben we in het afgelopen jaar allemaal gedaan en waar staan we nu? Een kort overzicht van de hoogtepunten:

Op 27 februari heeft Milieudefensie de petitie voor eerlijke melk aangeboden aan het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie voor supermarkten. Met deze petitie vragen 55.000 mensen met klem dat supermarkten duurzame melk voor een eerlijke prijs aanbieden. We eisen dat het CBL de supermarkten die achterblijven, aanmoedigt om werk te maken van duurzame melk.

Onze eisen aan de supermarkten:
• De koeien moeten zoveel mogelijk in de wei lopen.
• De koeien krijgen voer dat lokaal verbouwd wordt.
• De boer houdt rekening met de weidevogels op zijn land.
• De boer krijgt een eerlijke prijs voor zijn inspanningen.

Dankzij jou konden we deze mooie stap zetten. We willen je daarom ontzettend bedankt voor de steun!

Zorg voor elkaar en de toekomst

Het gaat nu maar om 1 ding: het oplossen van de coronacrisis. Samen kunnen we deze crisis aan. Toch is het verstandig om ook alvast vooruit te kijken: naar de economische crisis en de klimaatcrisis. Want hoe willen we verder? Door nu naar de toekomst te kijken, komen we hier samen beter uit.

Loading...