Shell doet deze week mee aan de week zonder vlees. Je kan dan denken: " Goede zaak, want elke persoon die geen vlees eet is er eentje en dat is goed voor het milieu". Maar Shell wil natuurlijk maar 1 ding: zijn imago oppoetsen. Veel mensen doorzagen deze greenwash stunt toen wij een bericht op Facebook plaatsten. Wij delen de 5 leukste reacties.
Zo wil Shell laten zien hoe duurzaam en groen het is. In werkelijkheid gaat slechts 3 procent van Shells investeringen naar duurzaamheid. Die andere 97 procent (zo'n 25 miljard) investeert het in vervuilende fossiele brandstoffen als olie en gas.
Zonder de inzet van grote bedrijven als Shell kunnen we een klimaatramp niet voorkomen. 71% van de wereldwijde CO2-uitstoot sinds 1988 komt van slechts 100 bedrijven. Waaronder Shell. Willen we voorkomen dat de aarde meer dan 1,5 graad opwarmt? Dan moeten we stoppen met fossiele brandstoffen.
Wij proberen Shell écht te vergroenen via een rechtszaak. Tot en met 24 maart 2019 konden mensen zich aanmelden als mede-eiser en dat hebben ruim 17000 mensen en 6 organisaties inmiddels gedaan.
Terwijl de klimaatcrisis steeds zichtbaarder wordt, laten politici en grote vervuilers het afweten. In je eentje los je dat niet op. Dankzij onze leden lukt dat wel. We hebben invloed en krijgen veel voor elkaar. Met meer leden kunnen we meer doen. Doe je mee?