Shell doet deze week mee aan de week zonder vlees. Je kan dan denken: " Goede zaak, want elke persoon die geen vlees eet is er eentje en dat is goed voor het milieu". Maar Shell wil natuurlijk maar 1 ding: zijn imago oppoetsen. Veel mensen doorzagen deze greenwash stunt toen wij een bericht op Facebook plaatsten. Wij delen de 5 leukste reacties.
Zo wil Shell laten zien hoe duurzaam en groen het is. In werkelijkheid gaat slechts 3 procent van Shells investeringen naar duurzaamheid. Die andere 97 procent (zo'n 25 miljard) investeert het in vervuilende fossiele brandstoffen als olie en gas.
Zonder de inzet van grote bedrijven als Shell kunnen we een klimaatramp niet voorkomen. 71% van de wereldwijde CO2-uitstoot sinds 1988 komt van slechts 100 bedrijven. Waaronder Shell. Willen we voorkomen dat de aarde meer dan 1,5 graad opwarmt? Dan moeten we stoppen met fossiele brandstoffen.
Wij proberen Shell écht te vergroenen via een rechtszaak. Tot en met 24 maart 2019 konden mensen zich aanmelden als mede-eiser en dat hebben ruim 17000 mensen en 6 organisaties inmiddels gedaan.
Hoe geef jij onze aarde door? Dat is dé vraag bij de verkiezingen in maart. Laten we deze keer niet voor onszelf stemmen, maar voor onze kinderen en hun toekomst. En voor álle mensen die geraakt worden door de klimaatcrisis. Teken de oproep en laat zien dat het klimaat beslissend is voor jouw stem.