Milieudefensie maakt gebruik van telemarketing. Dit doen we om in gesprek te blijven met onze veranderaars. Voor een organisatie als Milieudefensie, die zonder de steun van haar achterban niet kan bestaan, is de telefoon vaak het beste communicatiemiddel.
Via de telefoon kunnen we makkelijker een gesprek voeren. Dat maakt het mogelijk om mensen persoonlijk te bedanken, naar hun mening te luisteren en om mensen te betrekken bij ons werk door ze te informeren. Ook bellen we mensen met het verzoek om ons te steunen of om hun steun aan ons te verhogen. Dit kan zowel financieel, als met tijd zijn.
Milieudefensie werkt nauw samen met enkele gerenommeerde telemarketingbureaus die vooral voor goede doelen-organisaties werken. We hebben een intensief contact met deze bureaus en de medewerkers die namens ons bellen. Zij zijn namelijk het visitekaartje van Milieudefensie, dus het is voor ons van groot belang dat deze medewerkers goed op de hoogte zijn van het werk van Milieudefensie.
Mocht het gesprek onverhoopt toch niet als prettig ervaren zijn, dan horen we dat graag. Ondanks onze inzet voor prettige gesprekken, kan het ook misgaan. Als je dat aan ons doorgeeft, kunnen wij actie ondernemen en zorgen dat het in de toekomst minder voorkomt.
Als je ons werk (financieel) steunt, is er sprake van een relatie waardoor Milieudefensie je mag bellen. Bij sommige acties zoals petities vragen wij expliciet om toestemming om je te mogen bellen. Als je hierbij je telefoonnummer achterlaat kunnen wij je bellen, ook al is er nog geen financiële relatie.
Wanneer je niet meer door Milieudefensie gebeld wilt worden, kun je dit doorgeven aan onze Servicelijn. Bel dan 020 6262 620, ma t/m do van 09.30 uur tot 16.30 uur, of stuur een e-mail naar service@milieudefensie.nl. Geef dan wel je adres door, dan kunnen we je gegevens opzoeken.
Hieronder een overzicht van telefoonnummers waarmee Milieudefensie belt:
+31 85 065 97 46
020-2050954
020-2134201
020-2134210
020-22134203
020-22134205
020-2279410
020-2134713