Sinds 1996 worden wij gesteund door de Nationale Postcode Loterij. Dat is al 26 jaar! We zijn ontzettend blij dat we ook de komende jaren op steun mogen rekenen. Hiermee blijven wij ons onverminderd inzetten voor het klimaat.
Ook bedanken we alle deelnemers van de Postcode Loterij. Mede dankzij jullie staan we aan de wieg van vele grote en kleine veranderingen.
Bekijk onze video:
Van de opmars van biologische producten in de supermarkten, tot duurzaam (FSC) hout in de bouwmarkten en tuincentra. Van de JA/NEE-sticker tot het stoppen met gasboringen in Groningen. We zetten gezonde lucht op de agenda van de politiek, en we voorkwamen dat we in Nederland overal naar schaliegas zijn gaan boren.
In 2018 kwam er een Klimaatwet, omdat wij daar campagne voor hebben gevoerd. We organiseerden grootse klimaatmarsen met meer dan 40.000 deelnemers. Samen met 4 Nigeriaanse boeren wonnen we de rechtszaak tegen Shell over olielekkages in de Niger Delta. En als klap op de vuurpijl wonnen we in mei 2021 de klimaatzaak tegen Shell!
We zijn uitgegroeid tot de meest invloedrijke klimaatorganisatie van Nederland. Met meer dan 100.000 leden en donateurs, en nog veel meer veranderaars die met onze campagnes meedoen.
Deze belangrijkste vraag van dit moment stellen we aan de managers van grote bedrijven, aan politici en aan de mensen thuis. Wat kunnen wij samen doen om onze aarde goed door te geven? Samen kunnen we de klimaatcrisis nog stoppen. Voor de toekomst van álle kinderen.
Een overzicht van alle schenkingen is terug te vinden op de website van de Postcode Loterij.
Spreekt de combinatie van spelen en helpen je aan? Meld je dan aan op www.postcodeloterij.nl.
Volg de Nationale Postcode Loterij op Facebook en Twitter.
Op de foto: Een blije directeur Donald Pols zwaait met het vonnis na de overwinning van de klimaatzaak tegen Shell.
Dit voorjaar is het erop of eronder. Grote bedrijven spelen een beslissende rol in de klimaatcrisis. Tijdens hun jaarlijkse aandeelhoudersvergadering stemmen zij over hun toekomst. En die van ons klimaat. Stuur de laatste aanmoediging en overtuig CEO's om het juiste te doen.