Jongeren Milieu Actief (JMA) werkte al 20 jaar intensief samen met Milieudefensie. In 2021 namen beide besturen het besluit om JMA een onderdeel te laten worden van Milieudefensie. In 2022 werkten we dit plan samen verder uit en in september 2022 ging Milieudefensie Jong officieel van start. Door de krachten te bundelen kunnen we de invloed van jongeren vergroten en kunnen zij meepraten en meedenken over de campagnes van Milieudefensie. Milieudefensie Jong werkt met eigen acties mee aan deze campagnes.
In 2022 werkten de jongeren aan hun groei & behoudstrategie. Daarmee willen zij de community vergroten en verstevigen en een goede plek bieden aan alle jonge mensen die mee willen doen. Hiermee gaan zij in 2023 mee verder.
In januari besloot Milieudefensie Jong om haar pijlen te richten op de grote vervuiler Ahold Delhaize, moederbedrijf van onder andere Albert Heijn en Etos. Dit bedrijf is een machtige speler in de mondiale voedselsector, met zijn hoofdkantoor in Nederland. De jongeren namen diverse stappen.