Nieuws

Nieuws

02 februari 2011 20 november 2017

Milieudefensie blij met openbaarmaking overtreders

28 januari 2006

Amsterdam, 28 februari 2006 – Milieudefensie is blij met het besluit van de overheid om de namen van bedrijven die groente en fruit met te veel landbouwgif verkopen openbaar te maken. In het kader van de campagne Weet Wat Je Eet heeft Milieudefensie hier samen met Natuur en Milieu en consumentenorganisatie Goede Waar & Co jarenlang campagne voor gevoerd. En met succes, zo blijkt nu.

Lees verder...

Lidl en milieuorganisaties bereiken akkoord over terugdringen bestrijdingsmiddelen

01 maart 2004

Maart 2004 - Supermarktketen Lidl belooft al het mogelijke te doen om ervoor te zorgen dat zij geen producten verkoopt die niet voldoen aan de wettelijke normen voor bestrijdingsmiddelen. Stichting Natuur en Milieu, consumentenvereniging Goede Waar & Co en Milieudefensie - verenigd in de campagne Weet wat je eet! - zijn verheugd. Zij hadden een kort geding aangespannen tegen Lidl wegens herhaaldelijk overschrijden van de normen. Dat kort geding gaat nu niet door.

Lees verder...

Landelijke bel-je-supermarkt-dag

Landelijke bel-je-supermarkt-dag

None

Duurzame melk kán. Als de supermarkten meewerken. Maar dat doen ze nog niet, terwijl onze melk écht niet langer houdbaar is. Daarom laten op zaterdag 16 september mensen vanuit het hele land van zich horen. Doe je ook mee?

Lees verder...